2013. december 1., vasárnap

Második fejezet - Célpont bemérve

Óvatos léptekkel kikászálódtam a szökőkútból, s kezdtem lassan felismerni a helyzetemet. A ruhám fehér volt, csuromvizes, átlátszó.
-          Ez kínos. – morogtam magam elé, majd karjaimat gyorsan összefontam magamon. Aztán ugyanolyan gyorsasággal leeresztettem őket magam elé. Felnéztem az égre.
-          Egy kis friss szellő most jólesne. – mosolyogtam is hozzá, hátha. De nem akartak azon nyomban segíteni nekem. Ebben a helyzetben természetesen Adr-ra nem számíthattam, hisz volt neki elég dolga odafent… vagy odalent. Igazán magam sem tudtam, hogy jelen esetben hol van az a bizonyos fent és lent. Reméltem, hogy az istenek azért szemmel követik a Midgardban folyó küzdelmet, így engem is érzékelnek és segíteni fognak küldetésemben. Egyre nevetségesebbnek tartottam már az egész helyzetet – ahogy nagy iramban szedtem előre a lábaim, s füleltem merre folyik a küzdelem – hogy pont engem küldtek ide, hogy szónokoljak, s aztán még azzal is rásegítettek a megfelelő belépőmre, hogy női alakban jelentem meg. Egy gyenge női alakban. Mikor én tárgyilagos voltam és kemény, közönyös s nem szerettem többször elismételni a lényeget. Egy nő valószínűleg az érzelmeikre hatna – a férfiaknak pedig a szemeire, hisz a vizes ruha alatt a melleim még inkább nyilvánvalóak voltak – és lágyan közölni velük a hírt, megértően, kedvesen, átérezve a helyzetüket… egyre morcosabb kezdtem lenni. Kezdtem gyanakodni , hogy az istenek direkt helyezték a lelkem női alakba. ( Félreértés ne essék, Niflheimben mi nem voltunk női vagy férfi alakban, ahogy mondtam materiálisan nem is voltunk jelen. Mi csak lelkek voltunk. )
Szerencsére a harc nem volt annyira közel, így volt időm arra, hogy kicsit megszárítkozzak a levegőn. Közben szemügyre vettem a romokat, a leégett autobuszokat, gépjárműveket, a házak törmelékeivel teleszórt utcákat. Egyre lassabban haladtam, elkezdtem felfogni az emberi test gyengeségét is. Hogy a nap a fejemet sütötte s egyre melegem lett, hogy a kövek felhorzsolták a talpamat is. Megint megerősítettek abban, hogy nem nekem való ez a hely és mielőbb el kell valakinek mondanom a szónoklatom, majd rávenni hogy lelőjenek, és már otthon is lehetek. Aztán befordultam a következő utcára és rájöttem,hogyan orvosolhatnám a problémáim. Az üzletek kirakatai végig be voltak törve, így csak annyit kellett tennem, hogy odalopakodok és kiveszek egy lábbelit. A lopakodás azért volt fontos, mert rengeteg üvegszilánk hevert szerteszét és mégsem  akartam az emberi testem teljesen lerongálni. Egy burgundi színű bakancsot máris kiemeltem, majd beleerőltettem a lábaim. Szinte dicsőségesen húztam ki magam, s el is ismertem magamban: haladok. Így gyorsabban tudtam már előre trappolni is. Majd a következő utcában megláttam egy félpillanatra a hatalmas fémszörny farkát. Akkora rombolást, pusztítást, de egyben hangzavart is okozott, hogy az nem igaz. Külső szemlélőnek bizonyára elég mókás – avagy őrült – hatást kelthettem,  hiszen megálltam az utca végén csípőre tett kezekkel,összevont szemöldökkel és néztem a szörny után. Mint egy diliházból szabadult nő – fehér ruhám néhol megsérült, pár szakadás volt az alján, hogy a porról, koszról ne is beszéljünk, szóval mint valami koszos hálóing – aki mérges,mert a kedvenc háziállata nem hallgat rá. Gyorsan az „állat” után trappoltam. Most már nem izgattak annyira a hulló törmelékek, vagy kigyulladt kocsik, fürgén szlalomoztam közöttük, mindkét kezemmel oldalt megragadva a ruhámat is, hogy ne teljesen szaggassam le magamról, s ne is akadályozzon a futásban. Persze sokkal lassabban haladtam, mint a romboló, de olyan hatalmas volt, és hangos, hogy nem is tudtam eltéveszteni az útvonalát. Fejem felett lassan előtűntek a repülőjárművek is : a chitauri katonái. Lélekkel nem rendelkeztek, csak gyilkoló gépezetek voltak, így velük még fent nem találkoztam, csak hallottam róluk, hogy egy-két évszázadonként betörnek egyes világokba, s rombolást visznek véghez. Nehezen rajzolódott ki előttem : mégis kivel kellene beszélnem. Kinek szónokoljak? Ha a Chitaurinak nem, és valószinűleg ennek a hatalmas szörnynek sem, akkor maradnak még az emberek. De mivel ők itt a gyengébbik csapat ezért gondolom ők is békét akarnak és be akarják fejezni a küzdelmet, így nekik felesleges lenne előadnom a mondandóm. Aztán eszembe jutott, hogy a hírek szerint pár félisten is itt van Midgardban… szóval maradtak ők, mint megfelelő hallgatóság.
Nemsokára már kissé sajnáltam, hogy jelen esetben nem rendelkezek, valamilyen isteni erővel, varázs tudománnyal. Olyan lassan haladtam és emberi testem hamar kifáradt, nem beszélve az állandó porról, lezuhanó törmelékekről. Futottam, majd megálltam kifújni magam, köhögtem, erőt gyűjtöttem és így folytattam tovább. Már csak abban reménykedtem, hogy a niflheimi képességeim nem vették el az istenek, ha már plusz képességekkel nem ajándékoztak meg. „ Kaptál egy emberi testet, örülj neki!” Hiphip….hurrá. Az épületek közt szaladgálva azért figyelmes lettem arra, hogy valaki volt olyan leleményes, hogy megnyisson egy kaput, hogy a Chitauri ide betörhessen, s az a kapu történetesen az egyik legnagyobb épület fölött tátongott. Az toronyhoz közeli épületek tetejéről pár kisebb harcos próbálta kivédeni a katonák támadásait. Fegyverekkel lőttek rájuk, íjakkal szedték le őket a motorjukról…
-          Talán egy motor kellene nekem.. – bámultam fel a magasba, eltűnődve azon, hogyha magasabban vagyok, akkor többen rám figyelnek és nem fáradnak el a lábaim se. Így a torony előtt szemlélődtem egy darabig, hallva az emberek kiáltozását, félelemmel teli sikolyait, elmerülve a gondolataimban… majd váratlanul valaki oldalról nekem ütközött.
Az ütközés következtében a földön terültem el, s feljajdultam. A kis emberi testem, a hátam, a bordáim … ÉS A KÖNYÖKÖM! Valahogy nem így terveztem az első kapcsolatfelvételt a Földön. Bár igaz, ami igaz : a földön voltunk mindketten.
Az illető szó szerint a nyakamba lihegett, hosszú szőke haját az arcomba nyomta, én meg alig bírtam levegőt kapni alatta. Lassan kezeimmel kezdtem letolni magamról, majd a lábaimmal is rásegítettem. Gondolom elfáradt a nagy harcban és gondolta, majd rajtam megpihen. De ez egy elég rossz gondolat volt. Fejemet már visszahajtottam a betonra és vártam, hogy csak észreveszi magát. Nemsokára – órák kérdése volt – így is lett. Karjait megtámasztotta két oldalamon, úgy lesett le rám. Borotvát régen látott férfias arca kipirult a melegben, hosszú szőke – jobban megnéztem, inkább már szőkés-barna – haja zord hullámokban hullott alá. Felül is páncélt viselt és szerintem alul is, mert még bakancsban is nehezemre esett a rugdosás. Oh és nagy piros palást volt rajta. Ó Thor… te BoThor.
Kezdett szórakoztatni már a gondolat is, hogy jelen esetben szórakoztathatom magam. Amit fent nem értenének meg, az itt a többieket vagy nem érdekli, vagy ugyanúgy szórakoztatja. Ugye így van…? Merengtem még egy csöppet mosolyogva, míg Thor bambán pislogott le rám, majd lassan felállt és engem is  felsegített.
-          Nagyon bátor vagy, hogy itt sétálgatsz a legnagyobb harc közepén. – teremtett le. – Vagy épp bolond! – mordult már hangosabban és mérgesebben. Gondolom ez szokása volt,hogy a nagy monológjai végén, még odacsapjon valamit, mire a másik megijed és elfut, vagy eleve komolyan veszi őkelmét. Szóval ennél a résznél kellett volna eliszkolnom. – Menj haza. – ragadta meg gyorsan a két vállamat, majd penderített rajtam egyet és tolni kezdett előre. Igazi modortalan fickó volt.
-          Nem megyek sehova, mikor pont megérkeztem a célhoz. – jelentettem ki olyan nyugodt hangon, hogy a szava is elakadt. Nagy szemeket meresztett rám és újra tolatásba kezdett.
-          Csak egy őrült ember képes ilyesmikre, és harcos biztosan nem vagy. Fogadd el, hogy itt nem segíthetsz és menj szépen haza.
-          Ki mondta, hogy segíteni jöttem? – morfondíroztam hangosan.
-          Na látod, akkor meg minek jöttél? Semmi keresnivalód itt. Buta liba.  – nyomatékosította a szavait megint. Kezdett felcukkolni. Végre megérkeztem a tett helyszinére és megfelelő talapzatot kerestem ahhoz, hogy előadjam magam, erre meg feltartóztat.
-          Nevetséges vagy. – cöccintettem. Szerintem a szemei újra felakadtak,s azt hitte, hogy teljesen megháborodtam, így már szavakat sem pocsékolt rám. Gyorsan odébb terelt, egy volt kávézó terasza alá, majd folytatta a harcot a gépekkel. Így legalább hagyott arra időt, hogy hátat fordítsak neki, majd újra a torony felé siessek. Láttam, hogy felette tátong a lyuk és éreztem, hogy most minden figyelem ide összpontosul, így besiettem az épületbe. Majd a liftbe szálltam. Gyorsan megnyomtam a legfelső emelet gombját, majd a karjaimat összefontam magam előtt és élveztem a felemelkedésemet. Kissé abszurd látványt nyújthattam így a kint harcoló katonáknak. A szembe levő épületről egy pasi nyilakat lőtt rájuk, amik felrobbantották a repülő gépezeteket, a másik oldalon egy hegyomlásnyi zöld lény mászott fel gorillaként az épületre, leszaggatva az ablakpárkányokat és agyonzúzva a chitauri katonákat. „Na bezzeg rá nem szólt ez a piros palástos szépszál legény.” Aztán volt még egy fekete bőr ruhás nő is, aki ellopott egy repülő mocit, így a magasból száguldott a katonák után és lőtte le őket pisztolyával. Végülis már elbizonytalanodtam, hogy melyikünk nyújthatott viccesebb, vagy abszurdabb látványt. Ők ahogy harcoltak a katonák ellen, vagy én aki halálos nyugalommal emelkedett felfelé az üveglifttel. Aztán a lift csilingelt, s meg is állt a legfelső emeleten. Az ajtó kinyílt előttem. Ruhámat lassan lesimítottam magamon és megigazgattam. Így tettem a hajammal is, majd lassan lesétáltam a pár foknyi lépcsőn, egyenesen a nagy előtérbe. Vettem egy nagy lélegzetet s kezdtem bizseregni a szónoklat iránt. Végülis nem is olyan rossz ez, hogy épp engem küldtek el Midgardba. Legalább világot látok, szórakoztatom magam, félistenekkel is ismerkedek… sőt idejövetelem csúcspontja, hogy még a hangom is hallathatom, tarthatok egy nagyszerű beszédet.

Aztán rájöttem, hogy nem vagyok ám egyedül itt a legfelső emeleten. Valaki ugyancsak feljöhetett ide beszédet tartani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése